Pastastubbar i Ugnen

                    
Nu har jag varit och storhandlat inför helgens festligheter! Helt slut! Tänkte bjuda på lite middagsinspiration och det blir, ja, pasta! Jag tillhör verkligen Pasta generationen, jag älskar pasta! En av anledningarna är att man kan göra så otroligt mycket med det, den andra anledningen är att det oftast går väldigt snabbt att tillaga. För några veckor sedan gjorde jag detta, gratinerade pastastubbar fyllda med parma, zuchinni (nu hur det stavas) mm. Enkelt och gott var det. Jag gjorde egen tomatsås men om man inte orkar så går det lika bra med tomatsås på burk eller kanske salsa!

Pastastubbar för 4 personer:
2 mozarella
1 pkt färska lasagneplattor
pinjenötter
tomatsås
12 skivor parmaskinka
1 zuchinni

Gör så här:
Skär upp den fräska pastan i fyra lika stora "plattor". Bred varje platta med lite tomatsås. Lägg på skinkan, sedan lite, lite skivad mozarella och sedan tunt skuren zuchinni, använd ungefär halva. Rulla ihop plattorna till små rullar och skär dem i ca 3 lika stora delar var. "ställ" dem i en lätt smörad form och strö över riven mozarella. Häll över tomatsås. In i ugnen i ca 175 grader tills osten har fått färg. Ta ut, lägg upp på tallrikar, strö över pinjenötter och servera med en grön bladsallad!


Kommentarer
Postat av: bella

åh smart! Jag tillhör oxå pastaälskande generationen!

2009-12-02 @ 18:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0