Kola och Pecan-Sockerkaka

                     
Denna är så läcker! Grundreceptet är Leilas sockerkaka men jag har ändrat lite så att den ska få en god kola smak och blir fylld med rostade pecannötter. Ett tips om man vill börja hitta på egna recept är att ta en bra grundrecept, som Leilas, och sedan experimentera vilt! Kanske med vitchoklad och macadamia nötter i, eller kanske mosad banan! Åh, det blir nästa gång.

Mina ändringar var:
När jag smälte smöret och blandat det med mjölken, blanda i 3/4 dl ljus sirap.
Byt ur 1.5 dl av strösockret till ljust muscovadosocker.
Rosta en påse pecannötter i torr stekpanna och grovhacka dem. Blanda i dem sist i smeten.

Mums! Det funkar även perfekt att ge bort lite sockerkaka i gå-bort-present. Jag lade några skivor i smörpapper och virade runt ett sidenband. Klart!

                     

 


Kommentarer
Postat av: sara

låter mumsigt:)

2009-11-22 @ 10:13:47
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0