Morot Cupcakes

                   
(Först vill jag ha en liten applåd til LINN som håller på och hjälper mig med headern! Allt bli superfint! Vad tycker ni?)
Idag kände jag mig sugen på morotskaka men kom fram till att jag nog inte skulle klara en hel tårta, så det fick bli morot cupcakes istället! Eftersom jag är ÄLSKAR frosting och glasyr  så gjorde jag här en liten urgröpning i cupcaken så att forstningen kommer I oxå, det blev väldigt gott. Det som jag gröpte ur sparade jag och gjorde morotstryfflar på, recept kommer senare.

Ingredienser 8 st.

2 ägg (ekologiska)
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk malen kanel
2/3 malen kardemumma
1 nypa salt
1 dl rapsolja
3 stycken morötter
1/2 dl finthackade valnötter

Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader och vispa socker och ägg riktigt pösigt och vitt.
Blanda alla torra ingredienser, inklusive nötterna.
Rör ner oljan och de rivna morötterna
Fyll 8 stycken muffinsformar 2/3 och in i ugnen i ca 25 min. Känn med en sticka innan du tar ut dem, de ska inte vara kladdiga.
Låt dem svalna och gör under tiden frostingen.

Ingredienser till frosting.
50 g mjukt smör
100 philadhelphiaost
1 dl florsocker
skal från en halv citron

Blanda alla ingredienser väl.

Nu gröper du ur ett litet hål i varje muffin, där i klickar du i frostingen. Dekorera med citronmellis,
Ät och Njut!


Kommentarer
Postat av: Josefine

vilken söt blogg du har!

kul med en lite annorlunda blogg också, det är sällan man ser bak och mat bloggar!

2009-11-03 @ 14:25:24
URL: http://blablablab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0