Superduper Morotsmuffins

Detta är nog de saftigaste morotsmuffinsen jag någonsin gjort och jag kan bara tänka mig hur de kommer bli som en enda god morotskaka, supergoda tror jag! De fina formarna kommer från Mother Bear och är verkligen fina, lite rustika och roliga eftersom de har en annorlunda form.

Dessa fick ingen frosting på sig, endast lite florsocker, och ibland tycker jag att det är galet gott att äta muffins utan "fluff" på. För då smakar de ju verkligen muffins eller hur? Men, det blir de ändring på redan i eftermiddag då nya avsnittet av "Bakfias Videobak" ska spelas in. Då blir det mycket "fluff". Kan ni gissa vad jag ska baka?

 

Morotsmuffins, ca 4 st

3 st morötter rivna

2 ägg

1.5 dl råsocker

3/4 dl rapsolja

1/2 tsk vaniljsocker

1/2 msk bakpulver

1 tsk kanel

1/2 tsk ingefära

1 tsk kardemumma

 

Gör sä här:

Vispa upp ägg och socker.

Blanda der morötterna och rapsoljan.

Blanda alla torra ingredienser och rör ned i smeten.

Fyll muffinsformar och grädda i 150 grader i 45 minuter!

 

Förresten: Missa inte tävlingen som avslutas imorgon där du kan vinna mumsigheter från Chokladfabriken!



Kommentarer
Postat av: Lella - Nystartad BakBlogg

Kan det bli cupcakes kanske?:)

2010-04-28 @ 11:31:45
URL: http://lella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0