Krönika

"Så var sommaren slut och än en gång lovar jag mig själv att i höst, i höst ska jag baka bröd varannan dag och vara lika duktig som jag varit under sommaren på att föse familjen med bröd från bageri á la Sofia. Och jag vet redan hur det kommer att sluta. Om sådär tre veckor har jag gått igenom blod svett och tårar för att få fram den där siraspslimpan lagom till frukost och inser nu, än en gång, att nybakat bröd 5 dagar i veckan är mission impossible. I alla fall om man vill ha ett liv, och det vill jag gärna ha. Så jag bestämmer mig för att kanske baka lite mindre och upphöra ett tag med den här amatör-bageri-verksamheten som jag driver i mitt lilla kök. Jag fokuserar istället lite mer på skolan, vänner och annat som hör livet till. Snart faller löven från träden, gradantalet är närmare noll än tjugo plus och jag, jag blir galet sugen på att baka bröd. Ett gott höstigt bröd. Och vips så är cirkusen igång igen. Jag lär mig aldrig, men det är väl sånt man får ta. I alla fall när man fått diagnosen "bakeoholic". "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0