Vi behöver er hjälp!

Jag har ju pratat lite om mitt 100 p projekt jag gör nu sista året i trean med min fina vän Linn och nu är det så här att vi vill göra den så bra som möjligt! Så klart! Så, nu ska ni få svara, om ni vill, på en fråga. Vilken känsla ska en baktidning förmedla? Jo, nu kanske jag säger lite vad projektet är men jag lovar, det är inte riktigt som ni tror! Så, vad säger ni, är det reportage, en massa recept, roliga intervjuer etc. Skriv i kommentarfältet precis vad ni vill, vi är glada för alla tankar och åsikter!
Bild från vår fotografering från HöstPicknicken! Jag och mina fina kompisar som bidrar så mycket till vårt projekt! Tack!

Kommentarer
Postat av: Ronja

En massa smarta tips som man kan använda i köket! :)

2010-11-01 @ 09:46:13
URL: http://melcker.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tips idér för att baka bättre lättare



recept recept och bilder till ÄR ett måste tycker jag !!!



2010-11-01 @ 10:45:51
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Sofie

En bra baktidning ska enligt mig innehålla en massa goda recept (såklart!), fina bilder, smarta tips och knep om hur man lyckas bättre, lite repotage om nyheter/nya tekniker och sen gärna lite smått och gott med fina bakformar osv. :)

2010-11-01 @ 11:24:09
URL: http://sofiebergling.blogg.se/
Postat av: fröken kök

fina bilder, mysig stämning, nytänkande, steg för steg bilder

2010-11-01 @ 11:50:08
URL: http://frokenkok.se
Postat av: Alexandra

Bra tips, mycketbra recept som inte är för inväklade och mysiga bilder :)

2010-11-01 @ 14:53:25
Postat av: Helena

Inbjudande bilder är nog det som jag fastnar mest för, sådana som gör att man bara vill baka allt. Textmässigt är recepten viktigast, men det är också roligt med små tips - både på baktekniker och på roligt tillbehör (t.ex. bakformar, som någon nämnde tidigare). :)

2010-11-01 @ 15:42:05
URL: http://brittahelena.blogg.se/
Postat av: Tara

Mycket recept, med fina bilder, som varvas med intervjuer och reportage!:D Lycka till!

2010-11-01 @ 18:27:18
URL: http://tortelina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Roliga recept med innehåll som de flesta har hemma eller som inte är för komplicerade att skaffa.

Sen är inspirerande bilder alltid ett plus i kanten samt lite roliga tips om hur man lyckas med sin bakning också kanske.

Lycka till!!! :)

2010-11-01 @ 20:43:27
Postat av: Elin

Jag skulle verkligen uppskatta några recept på både fikabröd och matbröd som är lite "lättare" dvs. av ett lite magrare slag. Jag älskar verkligen bröd och kakor men skulle bli som en boll om jag testade alla härliga recept jag ser. Det vore därför kul med några varianter som inte gör så mycket "skada".

2010-11-02 @ 20:22:32
Postat av: Monika

Vad kul!



En bekant till mig gjorde en receptbok som projekt vilken sålde slut nästan omgående. Hon fick trycka fler upplagor och även göra en uppföljare, så det finns stora möjligheter när du gör det som projektarbete!



Lycka till!

Kram Monika

2010-11-02 @ 20:39:45
URL: http://kakabaka.blogg.se/
Postat av: Monika

2 kommentarer i samma inägg.



Men du får gärna vara med i tävlingen jag har på min blogg!

Du får välja en valfri bakprodukt, en chokladfontän kanske :)



Kram

2010-11-03 @ 10:57:25
URL: http://kakabaka.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

Jag tycker att en baktidning ska kännas sprudlande och inspirationsrik. Först bläddrar man väl oftast snabbt igenom och då behövs det sånt man verkligen fastnar på. Tror mycket sitter i färgerna, layoten man äter ju med ögat också så att säga. Man kan kort och gott säga att en riktigt bra baktidning gör en alldeles sockersjuk och tokig baksugen!

Hoppas det kan vara till någon hjälp :) Lycka till med ditt PA, kommer säkert bli grymt bra!

2010-11-03 @ 21:11:21
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Bakfia!



En liten utmaning ;)



Jag skulle gärna se att det fanns en del recept för oss som inte tål allting. Själv eller jag glutenintolerant. Jag tror det är i ICA:s tidningar där de alltid brukar ha en lite ruta där det står hur man kan göra recepten gluten eller laktosfritt om de inte redan från början är fria från dessa födoämnen.



Jag har inte tid att baka så ofta tyvärr, så det vore roligt att ha något/några säkra glutenfria kort.



Gott grovt glutenfritt bröd tycker jag att det är särskilt svårt att hitta bra recept på!



Bara ett förslag!



Mvh Karin



Tack för en bra blogg!

2010-11-08 @ 22:48:49
Postat av: Fanny

Hej, jag är 18 år, älskar att baka och brukar följa din blogg lite då och då :) brukar aldrig kommentera men tänker att tips alltid uppskattas så jag kände att jag skulle hjälpa hihi. Om jag fick en baktidning skulle jag vilja att det var mer än basic baking men inte jätteavancerade saker. Gärna tips på sådant som lätt kan gå fel under bakningen eller egna erfarenheter på katastrofer, det är kul! :) Sedan är det kanske kul med tematidningar såsom choklad, cupcakes, jul, småkakor, USA, hos mormor osv. Lycka till!

2010-11-14 @ 16:39:07
Postat av: Johanna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 01:42:45
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0