Pasta Carbonara

Vi fortsätter på Patsaspåret tycker jag och idag tänkte jag bjuda på en rätt som varit en favorit sedan jag kan minnas, Pasta Carbonara! (även kallad kolarhustruns pasta tror jag!)

                          

Detta är superenkelt och går snabbt!

Ingredienser för två stora tallrikar:
1 pkt sidfläsk
Pasta
3 ägg, varav tre gulor, en vita
svartpeppar
1/2 dl parmesan
persilja
smör
1/2 dl grädde

Gör så här:
Koka upp vattnet till pastan. Under tiden strimlar du fläskelt och steker det i lite smör. Lägg nu i pastan när vattnet kokar. Följ anvisningarna på pastapaketet.
Nu blandar du äggen, grädden, hackad persilja, svartpeppar och parmesan. Häll ned fläsket i blandningen. Häll av pastavattnet och häll i pastan i kastrullen igen med en klick smör. När smöret är smält, häll ned äggblandningen och blanda snabbt. Häll fort upp på tallrikar, dekorera med persilja och ställ fram extra parmesan. Klart!

Kommentarer
Postat av: Matilda Mattsson

Trevlig blogg :)

2012-01-14 @ 12:02:38
URL: http://matildasmat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0