Glasskakor

Vad glad jag blir när ni tycker om mina videobak, jätteroligt att andra bloggare också har tagit efter det här med att videobaka! Det blir verkligen en helt annan grej när man ser allt, från vispande och rörande till gräddning. Hoppas ni ser fram emot fler i framtiden! Några önskemål på vad jag ska göra?

Jag gjorde Glasskakor i senaste videobaket, måste jag säga att de blev galet goda? Självklart ska de förvaras i frysen, då är de fantastiskt härliga att ta fram en varm dag och njuta!

Och, vet ni vad jag ska göra i helgen? Jo, jag åker till London med mina några av mina allra käraste tjejkompisar! Självklart blir det en hel del shopping men, självklart en hel del mat också, om jag får bestämma! Så jag ska fota, fota, fota!


 

 

 

Glasskakor:

175 g avsvalnat smält smör
2 1/2 dl ljust muscovado socker
1 dl strösocker
1 ägg
1 äggula
4.5 dl vetemjöl
0.5 dl kakao
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
ca 150 mörk choklad
Vaniljglass

Gör så här:
Vispa smör och socker. Vispa ned äggen.
Blanda ned vetemjöl, kakao, bikarbonat, vaniljsocker.
Blanda ned den hackade chokladen.
Forma bollar av chokalden och lägg på en bakpapperskläddplåt.
Grädda i 17 minuter i 175 grader.
Ta två kakor och bred glass emellan dem.
In i frysen tills du ska äta!

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Åh vad avis jag blir. Vill oxå till London !! Ha en underbar helg.

2010-06-04 @ 09:05:10
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Carro

Spännande det lät med glasskakor! Måste testas!

2010-06-04 @ 12:15:38
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Kalasgott

Jättetrevlig videoblogg!! Blir superinspirerad!! :D Ha det toppen i London!

2010-06-04 @ 14:27:13
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej jag vill så gärna göra dom där kakorna men jag gillar inte mörk choklad så kan man ta ljus??

Eller smakar det mörk chocklad??:)

Skulle bli glad om jag fikc ett svar=)

och du jag läser din blogg varjedag och jag sparar alla recept i dokument så snart blir det väl bakfias kakbok för mig=)

2010-06-06 @ 21:34:09
Postat av: SB

Vad snygg bloggen har blivit! Keep it up!!

2010-06-07 @ 15:56:54
Postat av: Bakfia

svar: Elin, självklart kan du ta en annan sorts choklad, det viktiga är ju att du tycker om det!

SB, TACK!

2010-06-08 @ 01:20:51
URL: http://bakfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0