Hjälp Mig Med Tips!

Snart blir det en liten trip till Göteborg nu när det är påsklov och jag undrar om NI har några tips på bra kaféer, restauranger, butiker, mat-shops, lunchställen, konditorier, bagerier etc. Jag har sökt lite på nätet och så, försöker även komma ihåg något speciellt från när jag var där senast men det är tomt! Vill inte missa något när jag befinner mig i Sveriges näst största stad. Så snälla hjälp mig! Vad får jag inte missa?

Var hittar man t.ex. den bästa muffinsen i Göteborg?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

oj! Jag har sååååå mycket tips!



För ett par veckor sen åt jag en sagolikt god muffins på evas Paley på Avenyn. EN lyxmuffins med kladdig choklad, hallon och maräng.



Sen är Sockerskorpan i Haga bra! Mycket god fika!



I restaurangväg kan jag tipsa om Sjöbaren i Haga. Deras fiskgratäng är helt sagolikt god!



Spice vid kungstorget har god, kryddig thaimat.



1252 på Linnégatan har helt fantastisk mat!! Passionsfruktssorbeten som de serverade när jag var där går inte med ord att beskriva. JÄTTEGOD!



Om du gillar tapas ska du testa Manana i Kungshöjd. De är supergoda och det brukar vara bra stämning där på lördagarna. Testa i så fall ostfyllda vetetortillas med rostad majsaiolì!



Ica Focus vid LIseberg är nog stans bästa mataffär. De har ALLT du kan tänka dig!



Egg and milk på Övre husargatan har riktigt amerikansk frukost och brunch med pannkakor och annat smaskigt.



Incontro ska ha väldigt bra brunch på söndagar. Jag har inte testat själv, men jag har vänner som har varit där och gillat det riktigt mycket.



Ja, det var några tips... Jag hoppas att de kommer till användning!

2010-04-01 @ 20:38:14
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/
Postat av: Kalasgott

Fia! Jag som faktiskt BOR i Göteborg har massor av fantastiska tips till dig!!! :-) Bästa caféet jag vet ligger i Haga och heter Husaren. I Haga hittar du också världens bästa småbutiker, Kryddhuset (där köpte jag mitt Matcha grönt te pulver samt mina torkade lavendelblommor och rosenblommor..) Olivolja finns det också en butik där som heter och den är fantastisk!! Såååå mycket goda oljor, vinägersmaker, röror, pasta, kryddor - ja allt som är smarrigt!! Balders Hage får du heller inte missa, den ligger längs med vägen nedanför Domkyrkan. Där hittar du så mycket fina saker från green gate att du kommer bli helt tokig - jag älskar den butiken!! :-) Ha det så mysigt nu i mitt kära Göteborg!! Kram

2010-04-01 @ 22:03:44
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Håller med dig Jennie! Kryddhuset är fantastiskt! Deras starka curry är ett måste i min kryddlåda. Får nog ta mig en promenix dit snart och införskaffa lite kryddor.



Och hur kunde jag glömma Balders hage?! Det är ju min favoritaffär. :) Jag kan inte gå in där utan att köpa något.



Om du gillar te ska du förresten gå till Camellia på Vallgatan. Där har de supergoda teer!

2010-04-01 @ 22:28:08
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/
Postat av: Maya

Gör citronrutor!!



PS det är gott till vanilj kesella och färska jordgubbar!

2010-04-11 @ 19:19:46
URL: http://monstermaya.blogg.se/
Postat av: Maya

Oj! det där blev lite knäppt, tänkte att det var baktips men sen såg jag ju att det inte var det...

2010-04-11 @ 19:21:20
URL: http://monstermaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0