Bananmuffins med russin...Utan Socker!

Efter lite förfrågningar här hemma om jag kunde göra ett recept utan socker så var jag tvungen att ställa mig vid spisen och koka ihop något. Resultatet blev bananmuffisn med russin i, som mellanmål, frukost eller min favorit, framför Desperate Housewifes!

 

Bananmuffins med russin, ca 7 st

100 g smör

2 dl riven kokos

2 ägg

1/2 dl vispgrädde

1/2 dl vatten

2 1/4 dl vetemjöl

3/4 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

1 banan

1 handfull russin

 

Gör så här:

Vispa fett och kokos. Tillsätt äggen och vispa.

Rör ner vatten och grädde och blanda.

Blanda alla torra ingredienser och rör ned i smeten.

Mosa bananen och blanda ner i smeten. Baldna ner russinen.

Fyll muffinsformarna och grädda i 20 minuter i 200 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0