2 Sorters Praliner

                
Idag invigde jag min fina pralinform. Pralinerna blir formade som löv (ser ni?) och jag prövade två olika smaker. En med tranbär och pecannötter och en med kardemumma. De var väldigt lätta att göra och var väldigt roliga att göra med formen!

150 g choklad 56% kakao
1 matsked vispgrädde
några tranbär
några pecannötter
kardemumma

Gör så här:
Smält chokladen i vattenbad. Blanda försiktigt ned vispgrädden och blanda. Hacka några tranbär och pecannötter. Lägg dem i formarna, bred sedan chokladmassan på med en spattel. Ta nu resten av chokladen och blanda med två kryddmått kardemumma. Blanda väl. "Tryck" ned i formarna och jämna till kanterna. In i frysen i tio minuter, förvara sedan i rumstemperatur innan servering. Om man inte har pralinformar hemma funkar det även med iskub-formar eller liknande. Detta är verkligen något att göra om man vill imponera på gästerna. Min personliga favorit blev de färgglada, de såg finast ut!
                  

                   
                                          (Suddig bild, hemskt ledsen!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh så mumsigt!

2009-12-08 @ 20:52:27
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: SaraMander <3

Ohh.. De ser underbare ut!



//SaraMander

2009-12-11 @ 08:52:36
URL: http://bellis.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0