Cupcakes Rocky Road

                
Ett av mina favorit godisar är Rocky Road. Jag tänkte kombinera mina favoriter, choklad cupcakes och Rocky Road och bilda en ny favorit, Cupcake Rocky Road. Smarrigare är smarrigast och väl värt minutrarna i köket.

Ingredienser 6 st.
2 st ekologiska ägg
1.4 dl strösocker
1/2 tsk vaniljsocker
25 g smör
1/2 dl turkisk yoghurt
1. 75 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao av god kvalitet
1 nypa salt
50 g mörk choklad 70 %
1 dl mini marshmellows
1/2 dl pistage nötter

Choklad frosting:
30 g mjukt smör
3 dl florsocker
2 msk kakao
50 g turkisk yoghurt

Gör så här:
Vispa ögg, strösocker och vaniljsocker fluffigt och vitt.
smält smöret och blanda i yoghurten, vispa ned i äggsmeten.
blanda alla torra ingredienser och vänd försiktigt ned i smeten.
Smält chokladen i vattenbad och blanda ned i smeten. Häll ned nötter och marshmellows och blanda. Klicka ned smeten i muffinsformar som du har ställt i en muffinplåt. Grädda i 15 min i 175 grader.
Låt svalna.

Blanda alla ingredienser till frostningen. Bred på cupcakesen. Strö över pistage nötter och marshmellows, jag hade på lite geléhallon vilket även är gott. Klart!

                    
                   


Kommentarer
Postat av: Rebecca

frostingreceptet har nog blivit fel - där står inga mått ;)

2009-12-12 @ 10:42:14
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0