Mini Fusk Cupcakes!

                           
Visst är de fina?! Detta är Mini Fusk Cupcakes och är riktigt goda! De består av sockerkaka, frosting och choklad, choklad, choklad och är perfekta att servera till coctail partyt med tanke på deras lilla storlek! Man äter upp dem i en tugga! Eller varför inte till barnkalaset? Hursomhelst ska jag pröva på att göra dessa i flera olika varianter för de blav väldigt uppskattade!

Gör så här:

Gör en sockerkaka!Smula ned den och blanda med egen gjord creamcheese frosting!

   


Blanda tills degen känns lätt att forma och forma sedan små kulor och lägg på en plåt! Ställ kallt i 15 min!



Sedan smälter du 70% choklad och lägger en liten klick i små knäckformar du har satt ut på en plåt! Kläm sedan ned en liten boll i varje form och se till att choklad pyser upp på sidorna. När detta är gjort på alla, in i ett kallt skåp ungefär en kvart!

Under tiden smälter du lite mer choklad, antingen mörk eller vit och häller upp det i glas!

Sedan tar du ut bollarna, drar försitkigt bort pappret och doppar "toppen" i den andra chokladen! Sedan är det bara att pynta med allt du vill och låt de sedan stelna! Klart!



      

Kommentarer
Postat av: alex

de är så himla fina! du är sååååå duktig! <3

2009-10-17 @ 19:01:35
Postat av: lina

åååå mums!!! jag vill gäääääärna bli bjuden på dessa haha!! samma sak gäller med ALLT annat i denna underbara blogg sofia! man blir verkligen galet sugen när man klickar in här!

därför får du en stor PUSS PÅ DIG!!

2009-10-18 @ 13:22:29
Postat av: Clara SH

åh nammi, ge mig :D

2009-10-18 @ 15:23:56
Postat av: BakFia

Åh! Tack så mkt!<3:D

2009-10-18 @ 17:14:55
Postat av: Evelina

Inte klokt vad mycket mumsigt du har här! =) Finns du på bloglovin så jag kan följa bloggen din? ( och på så sätt inte missar några recpet =)

2009-10-21 @ 13:13:10
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag finns tyvärr inte på bloglovin! anmäler man sig dit eller hur gör man;D Hoppas det är ok utan så länge;D<3

2009-10-21 @ 17:07:52
URL: http://bakfia.blogg.se/
Postat av: Sissi

sv; åh, vad söta din blev - dom ser riktigt goda ut! :) dessa måste jag absolut testa!



Ha en trevlig söndag!

2009-10-25 @ 09:14:48
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, sådana har jag med gjort :) Fast med ballerinakex :) SUPERGODA!! ^^

2009-10-25 @ 22:39:34
URL: http://emeliesgodsaker.blogg.se/
Postat av: junibarn

var har du fått elefanten ifrån?

2009-11-02 @ 20:29:56
URL: http://interumsren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0