Tävling... Vinn härligt mumsiga Chokladkakor från Marabou!

Nu är det dags för kanske den godaste tävlingen som någonsin funnits här på Bakfia, priset är nämligen från Marabou! Hur bra är inte det? Allt ni behöver göra är att svara på frågan;

"När är det bästa tillfället att äta mörk choklad?"

Mitt bästa tillfälle är hemma en mysig kväll med en kopp te och några rutor Marabou  framför en bra film eller med en bra bok. Mörk choklad är verkligen tröst mat, sådan mat som man gärna tar till. Kolla gärna in Marabous facebook sida och läs mer; http://www.facebook.com/pages/Mork-Choklad/122672574413557

Tre lyckliga vinnare vinner fem marabou kakor var och de kommer att koras den 23 Juni så skynda att tävla!

För att tävla gör du såhär:

Om du har en blogg; Svara i kommentatorsfältet och länka också till Tävlingen från din blogg.
Om du inte har en blogg; Svara enbart i kommentatorsfältet.

OBS; Det vore väldigt bra om alla lämnade sina mailadresser i kommentarerna så underlättar det arbetet!

LYCKA TILL! Önskar Marabou och Bakfia


Kommentarer
Postat av: ida

Åh! Mörk choklad! Gott!



Jag tycker att det bästa tillfället att äta mörk choklad är när man verkligen bestämt sig för att njuta av dagen, av stunden. När man sätter sig ner och tar det lugnt i en skön fåtölj eller varför inte ute på en fin terass med utsikt och långsamt, långsamt låter rutorna smälta i munnen. När man verkligen njuter av tillvaron, då smakar även chokladen som bäst!

2010-06-17 @ 11:17:25
Postat av: Amanda

Jag och min kompis (som jag inte träffar så ofta) brukar köpa varsin chokladkaka och sitta uppe hela natten och bara prata om gammla minnen.... underbart så mörkchoklad symboliserar dessa tillfällen med henne. <3

2010-06-17 @ 13:04:48
Postat av: Cissi

Mörk choklad är inte min favorit men när jag var på "vip" på SATS2 fick jag 11 st sånna kakor av olika smaker ;P

2010-06-17 @ 13:47:36
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Men självklart vill jag vara med och tävla, den med "salt" var god :)

Choklad kan man inte ha för mycket av hemma, bra att ha att bjuda på också!

2010-06-17 @ 13:51:03
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: matilda

jag är med! :D

2010-06-17 @ 20:29:38
Postat av: matilda

Jag är med!

Bästa tillfället att ätä mörkchoklad tycker jag är på kvällen, helst med något varmt att dricka till som; te, kaffe eller varmchoklad. Och gärna samtidigt som man tittar på en bra film, det hela blir så himla mysigt då och så kan man sitta där, slappna av och bara njuta!

2010-06-17 @ 20:37:56
Postat av: Anonym

Mörk choklad, idag hade det passat mig när jag fick ett mycket tungt besked som gjorde mig riktigt ledsen. Ska man tröstäta ska man göra det ordenligt, choklad är bästa medicinen!

2010-06-17 @ 20:42:04
Postat av: Frida

Mörk choklad är en nyupptäckt lycka för mig! Förra året jobbade jag nästan sönder mig själv då jag for land och rike runt (kändes de som) för att städa hos folk. När man kom hem värkte hela kroppen o man ville bara försvinna i lakanen.. Då var en bit mörk choklad med té som att födas på nytt.. Livet kan ju inte vara så illa när det finns ngt så gott! I sommar ska det återigen bli min lyckokälla, fast nu efter ett hårt pass med människor.. inte nog med att kroppen ska arbete, i år ska huvet med åxå ;)



Självklart är jag med o tävlar! (o ja länkar i bloggen)

2010-06-17 @ 22:10:25
URL: http://crumblingcookie.blogg.se/
Postat av: Maria

En sen kväll vid bästa vännens köksbord, goda samtal, en stor kopp te och som pricken över i några bitar av god mörk choklad... Det är livskvalitet!!

2010-06-17 @ 23:20:01
Postat av: linn norlin

Så underbart! Jag ÄLSKAR att unna mig mörkchoklad och den bästa stunden är då den efterlängtade fredagen kommer, man har städat lägenheten, nyduschad och sitter framför en film med min käre sambo och får ä-n-t-l-i-g-e-n öppna pappret, bryta en ruta och njuuuuta av när den smälter i munnen. Gosch så gott :) hahaha!



Underbar tävling! <3

2010-06-17 @ 23:37:04
Postat av: Olelsi / Nettan

Vi vill gärna vara med.

Tösen äter bara mörk choklad då hon har krångel med vad hon kan äta pga laktos intolerans. Mörk choklad går fint så vi är gärna med.

Jag tar oxå gärna en bit till kaffet i stället för fika bröd, mumsigt.



Länk: http://olelsi.blogg.se/2010/june/vinn-choklad-mork-mycket-fin-och-goda-smake.html



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

[email protected]

2010-06-18 @ 09:49:43
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag vill såklart vinna och jag har länkat till dig på min blogg: http://rebeccalagarmat.blogg.se/



Jag tycker att alla tillfällen är bra tillfällen för mörk choklad! Helst vill jag dela den med människor som gör mig varm i hjärtat.



2010-06-18 @ 09:58:32
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är svårt att säga när det bästa tillfället för en riktig god choklad är, då jag tycker att alla tillfällen är bra tillfällen. Man ska njuta av livet och unna sig små ting, som exempelvis en ruta god mörk choklad efter en intensiv dag på jobbet. Men om jag måste välja tillfälle så är det antingen framför brasan på skidsemester eller på en myskväll med älsklingen.

2010-06-18 @ 10:03:05
Postat av: anna-karin

Jag njuter gärna utav en god mörk choklad när vädret ute är lite ruggigt. Brukar då krypa upp i soffan med en filt och en bra bok och så den goda chokladen till.

2010-06-18 @ 11:10:40
Postat av: Lisa-olsi

Choklad är ett måste, en LIVSSTIL.

En mugg kaffe och en rejäl bit mörk choklad till,

scrappande med en CD-bok i örat,

det är trivsel på hög nivå :)

Länkar från min blogg.

Lisa

2010-06-18 @ 14:04:33
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: Linda

Efter en god middag passar en bit mörk choklad perfekt, stillar sötsuget så bra, länkar i mon blogg om tävlingen

2010-06-18 @ 20:57:05
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Lina

Jag vill tävla!

Bästa tillfället att äta mörk choklad är när jag dricker en riktigt god latte på eftermiddagen. Det är vardagslyx för mig! :)

http://linasliv.blogg.se/2010/june/vinn-choklad-fran-marabou-1.html

2010-06-19 @ 10:34:25
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag njuter en chokladbit som allra mest tillsammans med min man och en kopp kaffe på kvällen när barnen somnat och vi kan sitta på balkongen och bara koppla av, sammanfatta dagen och njuta av lugnet. Lyx! :)

2010-06-19 @ 21:44:21
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Giulia

bästa är när man sitter och tittar pa VM med pojkvännen ! och en god choklad !^hahah vi är fotbolls fans bada !=) det Är varan romantik

2010-06-21 @ 14:17:01
Postat av: jane nilsson

jag älskar mörk choklad,jag äter choklad gärna till en film ,och de slinker ner en bit även framför datan,mumms

2010-06-21 @ 19:26:21
Postat av: jane nilsson

jag älskar mörk choklad,jag äter choklad gärna till en film ,och de slinker ner en bit även framför datan,mumms

2010-06-21 @ 19:28:20
Postat av: jane nilsson

jag älskar mörk choklad,jag äter choklad gärna till en film ,och de slinker ner en bit även framför datan,mumms

2010-06-21 @ 19:29:21
Postat av: Ronja

Jag är med! :)

Jag vill gärna äta ett par bitar ute i solen med ett stort glas med saft :D Jag äter bara ett par bitar men ett plus är att det är nyttigt :)

http://melcker.blogg.se/2010/june/utkast-juni-21-2010.html#comment

2010-06-22 @ 16:46:23
URL: http://melcker.blogg.se/
Postat av: Kaksmulan

Jag tycker mörk choklad passar som bäst efter en riktigt god middag när man egentligen inte orkar något mera men vill ha något litet att stilla sötbehovet med. Kanske en kaffe och cognac till..

2010-06-22 @ 18:16:01
URL: http://kaksmulan.se/
Postat av: Malin

Mörk choklad (eller ja, choklad i allra största allmänhet) är som allra godast efter en evighetslång dag på jobbet. Att få komma hem, krypa upp i soffan och knapra några chokladrutor är guld värt :)

2010-06-22 @ 21:39:59
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Linda - Rosa chica

Hej :) skulle du vilja hjälpa mig att välja skal till min ipod touch? Kolla i min blogg vilka skal jag ska välja mellan :D

jättetacksam om du hjälper mig :D

Kram linda

2010-06-22 @ 22:05:21
URL: http://rosachica.blogg.se/
Postat av: Rebecca Ohlsson

Bästa mörk-choklad-tillfället:

Jag upplevde detta ögonblick i helgen. En sen kväll/natt tillsammans med bästa vännen när resten av huset har gått och lagt. Plats: vid köksbordet. Att dricka till: te, gärna rött eller bara allmänt kryddigt. Stunden blev extra bra eftersom bästa vännen varit i Chile i tre månader och vi hade en hel del att prata om, och en massa mys att ta igen!

2010-06-22 @ 22:24:01
Postat av: Katarina

Bästa tillfället tycker jag på jobbet alldeles efter lunch. Jag tar en kopp te och njuter av chokladen i någon minut innan det återigen är dags att jobba vidare. En lite lyx som får stressen att kännas mer hanterbar. :)

2010-06-22 @ 22:50:24
Postat av: Gabby

Det är nog när folk säger åt en att inte äta så mycket sött som choklad och man kan skylla på att den är mörk och mycket nyttigare, haha! ;)

Den är även bra när man är deprimerad och vill tröstäta! ;)

2010-06-23 @ 19:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0