Era Härliga Frågor!

Att få frågor är ju bara helt galet kul och här kommer svaren till några av dem!

Var kommer ditt förkläde ifrån?
Förklädet kommer från Åhlens och är ganska så nytt så skynda och fynda innan det försvinner ifrån affärerna!


Är alla recept dina egna? Hur kommer du på dem i så fall?
Ja, om det inte står något annat i receptet så är de mina egna påhittade eller min mammas, farmors, etc. Jag får ofta en idé till ett bakverk av en dessert eller när jag går på restauranger. Jag blir även väldigt påhittig om jag får en beställning på något speciellt från släkt eller vänner.

Var kom den blå grythandsken du använde dig av?
Marimeko och återförsäljaren jag hittade den hos är Tehuset Java!

Jag skulle vilja ha en enkel vårdessert till min systers födelsedag. Vad ska jag göra?
Något som jag tycker är galet gott är att använda alla de färska bären som finns nu/snart, t.ex. hallon, blåbär, jordgubbar, vinbär mm och göra en god vitchokladsås med lime i att ringla över. Om man vill göra en tårta, vilket du kanske vill eftersom det är en födelsedag så tycker jag att du ska göra en vanlig sockerkaksbotten fylld med lemoncurd i ett lager, skivade jordgubbar i ett lager och sedan marängfrosting runt om. Ska se om jag kan försöka få upp ett recept på en sådan snart:)

Hoppas ni tyckte om mina svar! Jag är lite ny på det här men jag tar gladeligen emot fler frågor i framtiden:) Ha en underbar Fredag!

 


Kommentarer
Postat av: Frida & Johan

Hej Fia! Måste bara säga att vi är sjuuukt imponerad över din bakblogg. Super kul med videobaket och mycket goda härliga recept! Snart får vi nog se dej på tv! Lycka till! Kram från oss. ps.Vad gullig du är som länkar till oss på Matildas :)

2010-05-09 @ 10:40:22
Postat av: Kalasgott

Hej Fia! :) Ja visst, jag är superpeppar inför ett videoblogginlägg! Tänkte höra, vad använder du för filmprogram när du gör dina videobloggar?? :) Och hur får du in dem på din blogg?? Kram!!

2010-05-09 @ 16:20:15
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Fröken Isakson

Vilket supergulligt förkläde :D , kramar Linda

2010-05-09 @ 21:55:24
URL: http://frokenisakson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0