Äppelpaj Perfekt Till Glass

Äntligen kommer receptet, tack för att ni har varit så förstående. De senaste dagarna har varit otroligt mycket att stå i men idag, idag blev provet klart så nu kan jag sluta tänka på det. Skönt! hursomhelst det här äppelpajreceptet skiljer sig lite från andra. När det har gräddats ska det nämligen, enligt mig, skopas över på härlig vaniljglass. Kakan blir nästan som smulpaj, perfekt att äta med en massa glass! Sa passa på att göra den nu med härliga höst äpplen! Just det, har fått en massa frågor på sistone också så tänkte köra ett fråga och svar inlägg snart. Om det är något ni undrar över, passa på att fråga nu så svara jag sen! Hej så länge!
Äppelpajer, 4 portionsformar
2/3 dl vetemjöl
2/3 dl havregryn
1 msk ljust muscovado socker
50 g smör
2 äpplen
1 msk mandlar hackade
2 msk russin
Klyfta äpplena och lägg dem i smorda små formar.
strö över russin och mandel.
Smält smör och blanda ned socker havregryn och mjöl.
Strö blandningen över formarna.
Klicka över lite extra smör och grädda i ugnen i ca 20 min 175-200 grader.
Ät direkt, skopa över på en massa vaniljglass!

Kommentarer
Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Tack för det goda receptet. Jag kommer nog att utelämna russinen ;-)

2010-09-28 @ 20:39:50
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com
Postat av: Linda

mysig blogg! :)



sv: ja visst är mattan mysig, jag bara måste ha en sån, åtminstone på min sida av sängen! :)

2010-09-29 @ 21:11:50
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Sådana där portionsformar har jag letat som en galning efter men finner dom ingenstans. Var har du köpt dina?

2010-10-01 @ 08:40:36
URL: http://www.nadjaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0