Klappat och Klart!

 

Äntligen var det bokat! 1-3 okt åker jag och L till KÖPENHAMN för att researcha inför vårt projekt, och självklart äta en massa god mat och njuta! Vårt 100 p projekt är det då jag syftar på och Köpenhamn kommer ingå i ett av våra repotage! Ser verkligen fram emot det! Och, detta medför ju att jag GÄRNA vill ha hjälp med tips på restauranger, caféer, måste se saker och en massa annat! Kommentera eller maila mig om ni har något bra tips så kan jag skapa ett inlägg om alla tips sen! Om ni har en blogg är det bara att skriva med den också!

Och JA, det här med ett ordentligt inlägg per månad gick ju inte alls bra så det får bli många istället. Blir så glad när ni läsare skriver att ni saknar bloggandet! Det gör mig sååå glad!


Kommentarer
Postat av: K.

Hej Bakfia! Det vore jättekul om ni kunde nämna lite om hur utbudet i Köpenhamn ser ut för oss som är födoämnesöverkänsliga! Själv är jag glutenintolerant och drar mig ofta från att gå ut och fika eftersom det är så svårt att hitta "roligt" glutenfritt fika om man inte vet exakt vart man skall i förväg. Är det några som blir extra glada som det finns något utöver chokladbiskvier och daimtårta så är det vi med celiaki. Även mjölkproteinallergiker, laktosinteranta mm uppskattar när det finns specialalternativ.



Tänkte bara tipsa om det här då det kan tillföra en dimension till ert projekt. Ökat antal människor med födoämnesöverkänslighet är ju ett aktellt ämne i samhället idag! Lycka till med ert filmprojekt! Det skall bli kul att höra med. Hör gärna av dig om du har några frågor angeånde min kommentar!

2010-09-19 @ 01:46:48
Postat av: Bakfia

Hej K.! Tack för tipset, ska absolut hålla ögonen öppna!

2010-09-19 @ 17:16:45
URL: http://bakfia.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej, jag hittade precis hit och har inte hunnit kolla runt så mycket, men jag bor i Köpenhamn. Pluggar.

Jag vill tipsa dig om cafét ovanpå Percks tehandel. Ganska exklusivt, men otroligt mysig. För fattiga studenter som jag själv blir det mycket Lagkagehuset som ligger vid Nörreport station. Men mitt favvoställe är Laundromat café, googla det, det finns på två ställen, jag har bara varit på elmegade. Där i närheten finns en gata med massvis med antikaffärer, säg till om du vill veta mer om den.

För köttgillande människor kan jag inte annat än rekommendera MASH steakhouse. En köttbit för 300DKK, men den smälter på tungan.

Hör av dig om du vill ha mer

Paula

2010-09-21 @ 13:05:53
URL: http://paulafroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0